Google Reklamları

Birçok pazarlamacı ve şirket sahibi Google reklamları hakkında bir şeyler duyuyor ama kendileri için fayda sağlayıp sağlamayacağından emin olamıyorlar. Google reklamlarının faydaları söz konusu olduğunda, yatırım getirisi öne çıkıyor.

Google reklamlarının “tıklama başına ödeme” sistemi sayesinde, neredeyse her sektör bundan faydalanabilir. Google Adwords reklamları zaman ve para gerektiriyor fakat birçok iş yeri, harcanan paraya değeceğini düşünüyor çünkü Google reklamları, ölçülebilir bir yatırım getirisi (ROI) sağlıyor. Bu yazımızda size Google reklamlarının faydaları hakkında detaylı bir liste hazırladık.

Öncelikli olarak şunu dile getirmeliyiz ki “tıklama başına ödeme” sistemini diğer pazarlama aktivitelerinin dışında tutarak kullanmayı savunmuyoruz. Her zaman olduğu gibi, arama motoru optimizasyonu, e-posta ile pazarlama, sosyal medya ve diğer potansiyel kaynakları içeren pazarlama kanallarının sağlıklı ve dengeli bir şekilde kullanılmasını öneriyoruz. Pazarlama bütçenizi hangi alanlara ayıracağınız, hangi kanalların işiniz için en etkili olacağına bağlı.

Google reklamlarını önceden hiç kullanmadıysanız, reklam vermeye değip değmeyeceğini merak ediyorsanız, bu yazı sizin için… İşte Google reklamlarını kullanmak için 10 sebep;

1. Google reklamları ölçeklendirilebilir

Her pazarlamacı için en zorlayıcı işlerden birisi, ölçeklendirilebilir potansiyel iş kaynakları bulmaktır. Google reklamları, yüksek oranda ölçeklendirilebilir ve bu da bazı şirketlerin neden bunlara bir yılda milyonlarca para harcadığını açıklıyor. Yarar sağlayacak bir Google reklam kampanyası yaratırsanız, bu kampanyadan gelir elde etmemeniz için hiçbir sebep yok. “Tıklama başına ödeme” sistemi için daha fazla bütçe ayırırsanız, iş potansiyelleriniz ve kazancınız aynı oranda artacaktır. Adwords reklamları, potansiyel müşteri arayan ama yeterli zamanı olmayan şirketler için yüksek oranda etkili bir yöntem.

2. Google reklamları ölçülebilir

TV ve dergi reklamları gibi geleneksel pazarlama kanalları ile karşılaştırıldığında, online pazarlama yüksek oranda ölçülebilir. Google reklamlarında “tıklama başına ödeme” sistemi online kanallarda da en doğru ölçülebilen yöntemlerden birisidir. Arama motoru optimizasyonu’nda doğru ölçüm elde etmek zor çünkü sıralamayı azaltan ya da arttıranların ne olduğunu her zaman net olarak belirleyemezsiniz. Sosyal medya da ölçülebilme konusunda aynı oranda zorluk içeriyor. Google reklamları, neyin işe yarayıp yaramadığını görebilmeniz açısından daha şeffaf. Kampanyalarınızın başarısız bir girişim mi yoksa yatırım getirisi yüksek bir başarı öyküsü mü olacağına hızlıca karar verebilirsiniz.

3. Google reklamları esnektir

Google reklamlarının faydaları, esnekliği ile doğru orantılıdır ve size birçok seçenek sunar. Bu sayede kampanya ve reklamlarınızı, ulaşmak istediğiniz kitleyi hedefleyen ihtiyaçlarınıza göre uyarlayabilirsiniz.

• Anahtar kelimeleri özelleştirin; örneğin, reklamlarınızı, “İstanbul otelleri” gibi kesin bir anahtar kelime ile arama yapan insanlara sonuçları İstanbul ya da oteller ile ilgili genel terimleri filtreleyerek gösterebilirsiniz.

Google Anahtar Kelime

 

• Reklam uzatmaları kullanın: Ürün görsellerini, telefon numarasını, sitenizin bağlantılarını ve lokasyonunuzu göstermek için, reklam uzatmalarını kullanın. Arama Motoru Sonuç Sayfaları’nın sağ kolonunda bir mesajlaşma başlatabilir ya da e-posta adresi edinebilirsiniz.

• Hedef kitlenizi daraltın: Lokasyon, zaman dilimi, dil, tarayıcı ya da kullanılan araç vb. gibi hedefleme ayarları ile hedef kitlenizi daraltın. SEO trafiğinizin bir kısmı sizin için gereksiz olabilir fakat Google reklamlarında, reklamlarınızı dünyanın her yerinde göstermek zorunda değilsiniz. Halbuki SEO trafiğinizde gereksiz bir trafik akışı yaşanabilir. Yine tekrar edelim, SEO yani arama motoru optimizasyonu da etkili bir yöntemdir fakat bazı uygulama zorlukları vardır, aşağıda açıkladık.

• Arama yapmayan kullanıcılara da ulaşın: Gmail, YouTube ve Google network siteleri üzerinde de reklamınızı yayınlatarak büyük bir kullanıcı ağına ulaşabilirsiniz.

• Display ağını kullanın: Marka farkındalığı yaratmak için Google Display Network kapsamında bulunan siteler de çok elverişlidir ve Google aramalarından daha düşük bütçeyle bu web siteleri üzerinde reklamınızı yayınlatabilirsiniz.

4. Google reklamları SEO’dan daha hızlı

Yeni işleri ve web sitelerinin, SEO sonuçlarını görebilmeleri aylar sürebilir. Önceden Google’ın kasıtlı olarak sonuçlarda yeni siteleri filtrelediğini düşünülüyordu. Asıl problem ise, rekabetin çok sert olmasıydı. Bu rekabetten dolayı, bir web sitesinin kendini kanıtlaması, güvenirlik edinmesi ve arama trafiği edinebilmesi zaman alıyordu (Google Sandbox effect).

Google reklamları, yeni markalar için etkili bir çözüm çünkü sonuçları görebilmek için çok uzun süre beklemeniz gerekmiyor. Web sitenizin SEO’su üzerinde çalışırken, Google reklam kampanyalarıgerçekleştirerek iyi bir izlenim yaratıp, tıklanmaya başlayabilirsiniz. Çünkü bu çok hızlı gerçekleşiyor ve verilen anahtar kelimelerin ya da hedef kitlenizin, organik arama üzerinden trafik sağlayıp sağlamayacağını test etmenin de etkili bir yolu. Google reklamlarının dönüşü iyi ise, SEO için ciddi zaman veya bütçe harcamanın iyi bir fikir olduğu sonucuna ulaşabilir ve web sitesi içeriğinizi Google reklamlarında kullandığınız anahtar kelime yapısı üzerine üzerine inşa edebilirsiniz.

Google reklamlarını çok ucuza başlatabilirsiniz. Google reklamlarının faydalarına ek olarak, Google’ın yeni reklam verecek olanlara hediye ettiği çekleri de göz ardı etmemek lazım.

5. Google reklamları SEO’dan daha kolay

Dijital Ajanslar hem SEO hem de PPC (tıklama başına ödeme) konusunda deneyimlidir ve genellikle çoğu ajans PPC’nin SEO’dan daha az çaba gerektirdiğini düşünür. Web sitelerini güncel tutmak ve organik trafiği arttırmaya çalışmak için 3-5 kişilik bir ekip sürekli çalışmak zorunda. SEO uygulamaları işlediği zaman eğlenceli, yaratıcı ve ödüllendirici oluyor fakat PCC’ye güvenilebileceğini bilmek de büyük rahatlık sağlıyor.

Google reklamlarında çok karmaşık bilgiler olmadığı için öğrenmek daha kolay. Eğer bu sektörün içinde değilseniz, bir pazarlamacı olarak neyin doğru ya da aldatmaca bir kaynak olduğunu bilmeniz zor olabilir.

6. Google reklamları Arama Motoru Sonuçlarının yerini almaya başladı

Google reklamları Google’ın evladı gibi… (Bu çok normal çünkü gelirinin %97’sini buradan sağlıyor). Arama Motoru Sonuç Sayfaları (SERPs) zamanla değişmeye ve en üstte çıkan ilan alanında organik sonuçlardan çok reklamlar yer almaya başladı. Bu SEO uzmanları ve internet kullanıcıları için biraz sinir bozucu olabilir. Tıklama başına ödeme (PPC) sistemini kullanırsanız, bu kadar sıkıntı yaşamazsınız. Hızlı bir şekilde tıklama trafiği yaratarak, mesajınızı arama motoru sonuç sayfalarında üst kısımlara taşıyabilirsiniz.

Kimsenin Google Adwords reklamlarını tıklamadığı ise bir efsane! Yüksek ticari beklentiyle yapılan sorgulamalar için, sponsorlu reklamlar ilk sayfada 3 tıklamadan 2’sini alıyor.

7. Google reklam formatları organik sonuçlardan daha cazip olabilir

Google son birkaç yıldır, ürün listesi reklamları ve Youtube video reklamları gibi birçok yeni reklam formatını görücüye çıkardı. Google’ın bunu yapmak için motivasyonu yüksekti çünkü daha parlak, daha çekici reklamlar daha çok tıklama alıyor ve bu da Google için daha fazla gelir demek! Fakat fazla tıklama reklamcıların da işine yarıyor, bu yüzden bu yeni reklam formatlarının avantajlarından yararlanmak lazım. Organik sonuç listeleri, yeni formatlarla karşılaştırıldığında oldukça sıkıcı kalıyor.

8. Google reklam trafiği organik trafikten daha iyi dönüşüm sağlayabilir

Tabi ki organik trafik de çok etkili, bunun aksini savunmuyoruz! Ama ücretli arama trafiğinin organik trafikten daha iyi dönüşüm oranları olduğuna dair bazı kanıtlar var. (Neredeyse iki katı daha fazla…) Bu muhtemelen, ücretli arama trafiğinin daha hedeflenmiş ve kaliteli olmasından kaynaklanıyor. Ayrıca bu reklam tıklamalarındaki sorgulamalar genelde bilgilendirici değil ticari oluyor.

9. Google reklamları diğer pazarlama tekniklerinizi tamamlar

Google reklamları diğer pazarlama girişimlerini tamamlayıcı bir görev üstleniyor. Yeniden pazarlama, markanıza ilgi gösteren tüketicileri hedeflemek amacıyla Google reklamlarını kullanmak için çok etkili bir yol. Google reklamları aracılığıyla yeniden pazarlama ile önceki ziyaretçilerinizi çerezler kullanarak (cookies) web sitenize yönlendirebilirsiniz. Reklam görüntünüz de onları internetin her yerinde takip edecek ve bu sayede markanız akıllarda kalacak.

10. Rakipleriniz Google reklamlarını kullanıyor

Asıl baskı burada ortaya çıkıyor: “Herkes bunu yapıyor, sen neden yapmıyorsun?” tartışması başlıyor. Dünyada, Google reklam harcamaları da 2012’nin üçüncü çeyreğinde %33 artmış durumda.

Google reklamları dahil olmak üzere, internet reklam fiyatları başlıklı yazımızda reklam ücretlendirme birimlerine değindik, konuyla ilgili bu yazımızı da inceleyebilirsiniz.

Google’da sizin için önemli birkaç kelime ile arama yapın, rakiplerinizin sonuç sayfalarında reklamlarının olduğunu göreceksiniz. Peki, siz bu rekabette geride kalmayı kabullenecek misiniz? Tercih sizin…

Mutluluk paylaştıkça artar :)